Täältä löydät kaikkien Mänttä-Vilppulan seurakunnan työntekijöiden yhteystiedot

Seurakunnan yleinen sähköposti: mantta-vilppula.seurakunta(at)evl.fi

Seurakunnan käynti- ja postiosoite: Mänttä-Vilppulan seurakunta, Kirkkokatu 6, 35800 Mänttä

Taloustoimisto

Avoinna arkisin klo 9 - 15 tai sopimuksen mukaan.

Kirkkoherranvirasto

p. 040 804 9580 (numero ei vastaanota tekstiviestejä)

Palveluajat:

Kirkkoherranvirastossa maanantaisin ja torstaisin klo 10-12 ja 13-15 ilman ajanvarausta, sekä tiistaisin ajanvarauksella. Varaa aika soittamalla numeroon 040 804 9580 (numero ei vastaanota tekstiviestejä).

POIKKEAVAT AUKIOLOAJAT:

Virkatodistukset tilataan Tampereen aluekeskusrekisteristä.

Tutustu toimistopalveluihin tästä linkistä.

Pauli Selkee

Kappalainen, lähiesihenkilö. Diakonian työalavastaava ja Pohjaslahden aluetyö.

Vapaapäivät 26.-27.2.
Diakoniavustuksissa ota yhteys diakoniatyöntekijöihin, sillä vain he tekevät niissä päätöksiä.

Aloitin kappalaisen tehtävissä elokuussa 2019.

"Jumalan tunteminen on elämän tärkein ja perustavin asia." Näin alkaa kirkkomme Katekismus. Siksi ihmisen on viisasta turvautua Jeesukseen Kristukseen. Luterilaisen uskonopin kulmakiviä ovat nämä kiteytykset: Yksin armosta, Kristuksen tähden ja uskon kautta. Tämä merkitsee, että ihmisen ei tule eikä hän voi ansaita pelastumistaan, vaan Jumalan armahdus riittää. Jumalan Poika on uhrikuolemallaan sovittanut koko maailman syntivelan Jumalan edessä. Pyhän kasteen sakramentin ja evankeliumin sanan välityksellä ihminen tulee osalliseksi Jumalan pelastavasta rakkaudesta. Armosta. Kun turvaudumme Jeesuksen pelastustyöhön, luotamme Jumalaan. Näin uskon kautta kuka tahansa ihminen ja milloin vain saa omistaa armon aarteet. Silloin ihminen on autuas ja osallinen ikuisesta elämästä.

Vapaa-ajalla harrastan brasilialaista jujutsua.

Pauli Selkee