Diakoniatyöntekijät ovat sinua varten

Diakoniatyöntekijät ja  diakonia pyrkii auttamaan ihmisiä hädän ja kärsimyksen keskellä sekä antamaan heille toivon näkökulman. Diakonia pyrkii rohkaisemaan ihmisiä, jotta yhä suurempi joukko voisi omassa elämässään elää todeksi lähimmäisen rakkautta. Diakonian kulmakivenä on kristillinen lähimmäisen rakkaus. Työmme lähtökohtana ovat toisen ihmisen kunnioittaminen, erilaisuuden hyväksyminen ja välittäminen.

Diakoniatyöhön kuuluvat mm. ihmisten kohtaaminen, kotikäynnit, vankilatyö, laitosvierailut, retket, leirit, rovastikunnalliset tapahtumat eri vammaisryhmille, juhlat ja kirkkopyhät, sekä Yhteisvastuukeräys yhteistyönä seurakunnan muiden työalojen kanssa.

Keskusteluapua

Jos tarvitset keskusteluapua, voit olla yhteydessä diakoniatyöntekijöihimme. Sovimme keskusteluajat erikseen sinun tarpeittesi mukaan. Diakoniatyöntekijämme saat parhaiten kiinni sähköpostilla. Kerro sähköpostissa elämäntilanteestasi ja mitä tukea toivot meiltä. Voit myös soittaa, mutta valitettavasti emme aina pysty vastaamaan puhelimeen. Jätä kuitenkin vastaajaviestiin nimesi ja puhelinumerosi. Pyrimme soittamaan takaisin mahdollisimman pian.

Mieltä voivat järkyttää monenlaiset yllättävät tapahtumat. Tukea vaikeaan tilanteeseen saa esimerkiksi seurakunnan diakoniatyötekijöiltä tai papeilta.

Apua elämän kriiseihin

Diakonian vihreä virkapaita, jonka päällä on vihreä helminauha missä kaksi ristiä.