Turvallinen seurakunta

Kuva, joka sisältää kohteen jalkineet, sisä-, vaate, huonekalu

Kuvaus luotu automaattisestiNoudatamme seurakuntamme rippikoulutyössä turvallisen tilan periaatteita. Kiusaamiselle, syrjinnälle ja loukkaavalle puheelle ei ole paikkaa meidän toiminnassamme. Jos tällaista ilmenee, puutumme asiaan. Luonnollisesti asiakysymyksissä on tilaa monenlaisille mielipiteille, eikä kaikkien kanssa tarvitse olla ylimpiä ystäviä. Rippikoulu voikin olla hyvä paikka harjoitella toimimista erilaisten ja eri tavoin ajattelevien ihmisten kanssa, sekä käydä keskustelua toista osapuolta kunnioittavasti silloinkin, kun näkemykset eroavat.

Majoitusasioissa joudumme toimimaan kulloisenkin leirikeskuksen tarjoamin reunaehdoin. Huomioimme toiveet kohtuuden rajoissa. Mikäli majoitus herättää pohdintaa, keskustelkaa asiasta kotona ja olkaa yhteydessä leirin työntekijöihin hyvissä ajoin ennen leirijaksoa. Yksilöhuoneita emme useinkaan voi tarjota, ja joskus majoitushuoneet ovat tarkoitettu jopa yli viidelle hengelle. Tällöin teemme ratkaisuja, joilla takaamme jokaiselle turvallisen ja viihtyisän ympäristön pitkän leirin ajaksi.