Diakoniatyöntekijät

Vanhustyö, perhetyö, kehitysvammatyö, päihde- ja vankilatyö, Yhteisvastuu-keräys.

Tukea henkiseen, hengelliseen ja aineelliseen hätään.


Jaana Kekkonen

diakoniatyöntekijä

Vastuualueina kehitysvammatyö, päihde- ja vankilatyö, Kolhon aluetyö.

Teen diakoniatyötä laidasta laitaan kaikkien seurakuntalaisten parissa, mutta erityisenä vastuualueenani on kehitysvammatyö, päihde- ja vankilatyö, sekä Kolhon aluetyö. Haluaisin auttaa ihmisiä löytämään seurakunnasta hengellisen kodin, jossa voi levähtää, tulla ravituksi ja lohdutetuksi tämän maailman myrskyissä. Seurakunta on Jumalan perhe, joukko siskoja ja veljiä, joista jokainen on arvokas ja ainutlaatuinen. Voimme yhdessä olla ihmettelemässä pieninä ihmisinä suurta Jumalaa ja heittäytyä Hänen rakkautensa ja armonsa varaan iloinemme, suruinemme, kysymyksinemme, luottavaisin ja kiitollisin sydämin. Rakastan kirkkoa ja haluan olla vaalimassa myös kristillisiä perinteitä. Olen Jumalan palvelija yksin armosta. Teen työtäni rukoillen ja evankeliumin sanomaan luottaen.


Virve Pihlajamäki

diakoniatyöntekijä

Vastuualueina vanhustyö, perhetyö, Yhteisvastuu-keräys sekä Pohjaslahden aluetyö.

Diakoniassa mielestäni tärkeintä on ihmisen kokonaisvaltainen kohtaaminen ja että kohtaamiselle annetaan aikaa. Palkitsevinta työssäni on nimenomaan tavata erilaisia Jumalan luomia ihmisiä ja ihmetellä heidän kanssaan elämää, luomakuntaa sekä meitä ihmisiä siinä. Tärkeimpiä työkalujani ovat kuulevat korvat, rukoilevat kädet sekä armon sanoja puhuva suu. Koen myös jumalanpalveluselämän sekä seurakunnan yhteisönä tärkeäksi. Vapaaehtoistyön mahdollistaminen seurakunnassa on minulle yksi tärkeimmistä asioista. Seurakuntamme vapaaehtoisissa on voimaa.

Vapaa-ajallani touhuan perheeni kanssa, ulkoilen, luen, kalastan ja nautin elämästä.


Pauli Selkee

Kappalainen, lähiesihenkilö. Diakonian työalavastaava ja Pohjaslahden aluetyö.

Vapaapäivät 26.-27.2.
Diakoniavustuksissa ota yhteys diakoniatyöntekijöihin, sillä vain he tekevät niissä päätöksiä.

Aloitin kappalaisen tehtävissä elokuussa 2019.

"Jumalan tunteminen on elämän tärkein ja perustavin asia." Näin alkaa kirkkomme Katekismus. Siksi ihmisen on viisasta turvautua Jeesukseen Kristukseen. Luterilaisen uskonopin kulmakiviä ovat nämä kiteytykset: Yksin armosta, Kristuksen tähden ja uskon kautta. Tämä merkitsee, että ihmisen ei tule eikä hän voi ansaita pelastumistaan, vaan Jumalan armahdus riittää. Jumalan Poika on uhrikuolemallaan sovittanut koko maailman syntivelan Jumalan edessä. Pyhän kasteen sakramentin ja evankeliumin sanan välityksellä ihminen tulee osalliseksi Jumalan pelastavasta rakkaudesta. Armosta. Kun turvaudumme Jeesuksen pelastustyöhön, luotamme Jumalaan. Näin uskon kautta kuka tahansa ihminen ja milloin vain saa omistaa armon aarteet. Silloin ihminen on autuas ja osallinen ikuisesta elämästä.

Vapaa-ajalla harrastan brasilialaista jujutsua.