Lähetys- ja avustustyö

Lähetys on aina Jumalan lähetystä; lähtemistä ja lähettämistä. Meidät on kutsuttu Jumalan työtovereiksi viemään evankeliumin sanomaa, niin omaan elinympäristöömme, kuin kaikkialle maailmaankin. Lähetykseen osallistuminen merkitsee halua antaa omastaan mahdollisuuksien mukaan.

Lähetystyön tehtäviä seurakunnassamme ovat varojen kerääminen nimikkolähettiemme ja - kohteidemme tukemiseen, sekä ystävyysseurakunnan tukemiseen. Lisäksi pyrimme lisäämään tietoutta lähetyksestä ja kansainvälisestä vastuusta alueellamme. Tärkeä tehtävä on rukous lähetyksen ja sen piirissä toimivien puolesta. Toimintamme painottuu vuosittain vaihtuvien teemojen mukaan.

Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti." Matt.28:19-20

Tule mukaan vaikuttamaan!

Lähetystyö on maailman muuttamista paremmaksi paikaksi askel kerrallaan Jeesuksesta kertoen. Me lähetämme lähetit ja he tekevät kovan, joskus vaarallisenkin työn puolestamme  maailmalla. Me voimme täällä koto-Suomessa auttaa heitä tekemällä kädentöitä, kertoa heidän työstään, järjestää tapahtumia ja olla antamatta periksi muuttuvassa maailmassa. Jos sinussa heräsi palo tulla mukaan iloiseen lähetystyön paikallisjoukkueeseen, ota yhteyttä lähetyssihteeriin Jaana Pohjaan 044 75 03 631 tai email jaana.pohja(at)evl.fi

Ota yhteyttä

Nuorisotyönohjaaja-lähetyssihteeri. Alakoululaistyö, kouluyhteistyö (alakoulut), partiotyö, isoskoulutus, rippikoulutyö ja lähetystyö.

Vastaan seurakunnan kouluikäisten toiminnasta (7-14 vuotiaat), kerhotoiminnasta, lastenleireistä, kouluyhteistyöstä (alakoulut) ja partiotyöstä. Lisäksi minua näkee vaihtelevasti nuorisotyössä.

Lähetystyössä vastaan seurakuntamme lähetyspiireistä, tiedotuksesta jne.

Minua voi lähestyä soittamalla, viesteillä, WhatsAppilla, sähköpostilla ja Snapchatin kautta jjaana85_ohjus.

Seurakuntapastori, aikuistyön ja lähetystyön työalavastaava, vapaaehtoistyön koordinaattori. Määräaikainen 31.12.2025 asti.

Seurakuntapastorin tehtäviin kuuluu normaalien papintöiden, kirkollisten toimitusten ja rippikoulutyön lisäksi tehtävänkuvan mukaisesti aikuistyön ja lähetystyön työalavastaavana toimiminen sekä vapaaehtoistyön koordinaattorin tehtävät.