Draamaryhmä

Draamaryhmä on kaikille avoin yhteiskristillinen ryhmä, jonka toimintaan on osallistunut noin 20-30 näyttelemisestä innostunutta henkilöä.

Raamatun sanomaa tuodaan esiin teatterinomaisin keinoin. Esitykset ovat kristilliselle pohjalle rakentuvia näytelmiä, joita esitetään jumalanpalvelusten yhteydessä tai muissa seurakunnan tilaisuuksissa.

Monet kuvaelmat ovat liittyneet kristikunnan suuriin juhliin, jouluun ja pääsiäiseen. Mm. pääsiäisvaellus -näytelmää on seurakunnassamme esitetty useampana vuonna sekä Vilppulassa että Mäntässä.

Draamaryhmän kokoonpano vaihtelee. Mukaan ryhmään pääsee aina uuden kauden alkaessa syksyllä tai keväällä. Olet lämpimästi tervetullut!

Tiedustelut: Leena Ekola p. 050 5618 356 / Sinikka Neulanen p. 050 412 1124.

Projektit

Draamaryhmän syyskauden 2023 projektina on esitys "Tulkaa minun tyköni". Ryhmä on koottu toukokuussa 2023.

Draamaryhmän kevään 2023 projektina oli pääsiäiseen iloon keskittyvä näytelmä ”Jeesus elää”.

Syksyllä 2022 ryhmä esitti Hyvän ja pahan taistelu -kuvaelman Missio 2022 -tapahtumissa.

Draamaryhmä, syksy 2023

Draamaryhmän syyskauden 2023 projektina on esitys "Tulkaa minun tyköni". Yhteiskristillinen ryhmä on koottu toukokuussa 2023. Kokoontumiset ovat jatkuneet syksyllä.

”TULKAA MINUN TYKÖNI” on Rauha Knuuttilan tekstin pohjalta Mänttä-Vilppulan draamaryhmälle muokattu pienoiskirkkonäytelmä tai -kuvaelma. Näyttämönä on ikään kuin kirkkosali, jonne erilaiset ihmiset kokoontuvat yhteiseen tilaisuuteen. Tulijat puhuvat yksin tai ryhmän kanssa elämäntilanteistaan; näistä tilanteista saattaa aika moni kuulija löytää myös omia ajatuksiaan tai löytää ”palvelushenkien” lukemista raamatunlauseista lohdutusta itselleen. Musiikki sitoo kohtauksia toisiinsa.

Mukana on 25 draamaryhmäläistä - rooleina ovat esim. syyllinen, kiireinen, arvostelija, kunniallinen, huolestunut, äiti, pappa jne.

Esityksiä on lähinnä kirkoissa.  Pidämme tärkeänä, että jokainen kuulija voisi kokea olevansa tervetullut osallistumaan, kokemaan kristillisen sanoman tervehdyttävää voimaa.

Esityspaikat ja -ajat

Su 5.11.2023    klo 10     Vilppulan kirkossa, messun yhteydessä