Surun koskettaessa

Suruaika on vaikea, tuskallinen ja hämmentävä kokemus, sillä niin moni asia on järjestettävä ja ajateltava toisin. Kotiseurakunta tarjoaa mahdollisuuden elää surua ja käydä läpi kuolemaan liittyviä asioita yhdessä toisten samassa elämäntilanteessa olevien kanssa.

Sururyhmä

Ryhmässä on läsnä 4-7 henkilöä. Ryhmässä saa puhua, itkeä tai olla hiljaa. Tilanteet ovat erilaisia, mutta surun tunnot ovat paljolti samoja. Kaikki tunteet ovat sallittuja - myös viha ja katkeruus. Ryhmässä käymme läpi surun vaiheita ja kyselemme yhdessä, mikä kantaa tästä eteenpäin. Sururyhmä on tarkoitettu läheisensä menettäneille. Ryhmään voi tulla, kun läheisen kuolemasta on kulunut aikaa neljä kuukautta.

Vuosittain järjestetään kaksi sururyhmää; toinen keväällä ja toinen syksyllä. Seuraa ilmoittelua seurakunnan tapahtumista ja ilmoitustaululta.

Syksyn sururyhmä läheisensä menettäneille alkaa helmikuussa 2024. Tiedustelut ryhmästä diakoniatyöntekijä Jaana Kekkoselta.

Läheistensä menettäneille tarkoitettu muistikivi Mäntän hautausmaalla. Edessä muistikynttilä meri.

diakoniatyöntekijä

Vastuualueina kehitysvammatyö, päihde- ja vankilatyö, Kolhon aluetyö.

Teen diakoniatyötä laidasta laitaan kaikkien seurakuntalaisten parissa, mutta erityisenä vastuualueenani on kehitysvammatyö, päihde- ja vankilatyö, sekä Kolhon aluetyö. Haluaisin auttaa ihmisiä löytämään seurakunnasta hengellisen kodin, jossa voi levähtää, tulla ravituksi ja lohdutetuksi tämän maailman myrskyissä. Seurakunta on Jumalan perhe, joukko siskoja ja veljiä, joista jokainen on arvokas ja ainutlaatuinen. Voimme yhdessä olla ihmettelemässä pieninä ihmisinä suurta Jumalaa ja heittäytyä Hänen rakkautensa ja armonsa varaan iloinemme, suruinemme, kysymyksinemme, luottavaisin ja kiitollisin sydämin. Rakastan kirkkoa ja haluan olla vaalimassa myös kristillisiä perinteitä. Olen Jumalan palvelija yksin armosta. Teen työtäni rukoillen ja evankeliumin sanomaan luottaen.