Koululaisten kerhot

Kerhot ovat ilmaisia, mutta kerhoihin on ennakkoilmoittautuminen.

Kerhopaikkoja vapautuu läpi vuoden, joten kysy Jaanalta vapaita paikkoja puh. 044 750 3631 tai sähköposti jaana.pohja@evl.fi

Kerhokausi alkaa viikolla 2.

Koululaisten kerhot kevät 2024

Mäntän seurakuntatalo

Maanantaisin kokkikerho 1-3 lk klo 16.30-18.00. Kerhonohjaajina Petra ja Lempi. KERHO ON TÄYNNÄ.

Tiistaisin kokkikerho/toimintakerho 2-4 lk klo 16.30-18.30.  Kerhonohjaajina toimii Elmeri ja Siiri. Ilmoittautuminen tapahtuu Jaanalle tekstiviestillä  p. 044 750 3631. Kerro viestissä lapsen nimi, ikä, ruoka-aineallergiat ja mitä erityistä seurakunnan olisi hyvä tietää sekä huoltajan yhteystiedot.

Keskiviikkoisin kokkikerho 3-6 lk klo 16.30-18.00. Kerhonohjaajina Elmeri ja Joanna. Kerhossa on tilaa.

Vilppulan seurakuntakoti

Maanantaisin kokkikerho 1-3 lk klo 17.00-18.30. Kerhonohjaajina Ella ja Milja. Kerhossa on tilaa.

Tiistaisin kokkikerho 3-6 lk klo 17.00-18.30. Kerhonohjaajina Kaisa ja Minja. KERHO ON TÄYNNÄ.

Mänttä-Vilppulan ev.lut srk lastenleiri mainos

Oletko innokas leipuri tai kokki? Osaatko jo lettujen paistamisen tai pizzaleipien kokoamisen? Haluaisitko oppia?

Tule mukaan seurakunnan kokkikerhoon, niin saat itse valmistaa ja herkutella monenlaisia välipaloja, leivonnaisia ja pieniä ruokia

Kerhoja pitää koulutetut kerhonohjaajat. Kerhonohjaajat ovat yleensä alaikäisiä, jotka suunnittelevat ja pitävät kerhon itsenäisesti. Seurakunnan nuorisotyönohjaajat ovat aina kerhon ajan puhelimen ääressä, jos kerhossa sattuu tai tapahtuu. Kerhonohjaajat saavat aina työntekijän kiinni, joka auttaa neuvoo puhelimessa tai tulee paikalle.

Kokkikerhoissa tehdään ruokia ja erilaisia herkkuja kerholaisten toiveiden mukaan.

Kerhossa opitaan kokkaamisen lisäksi myös kaikkea, mitä ruuanlaittoon ja syömiseen yhdessä kuuluu, eli mm. hyvien ruokailutapojen opettelua, pöydän kattamista sekä jälkien siivoamista ja tiskaamista.

Muita huomioitavia asioita;

* Seurakunta huomio kokkikerhossa perus allergiat esimerkiksi laktoosi, omena, päärynä jne. allergiat. Valitettavasti emme välttämättä pysty huomioimaan moniallergisia lapsia, koska kerhonohjaajilla ei välttämättä ole tietoa ja kokemusta asiasta.

* Toivomme, että puhelimet jäävät kerhoajaksi reppuun/takin taskuun. Seurakunnan vakuutus ei korvaa puhelinta. Kerholaiset itse ovat vakuutettuja tapaturmavakuutuksella seurakunnan puolesta kerhoaikana.

(päivitetty 15.11.2023)