Sinun turvanasi on Herra, sinun kotisi on Korkeimman suojassa.

(Psalmi 91:9)

Oletko juuri muuttanut uuteen kotiin? Onko mökkisi uusi? Tai onko perheessäsi ollut myllerryksen aika ja nyt olisi hyvä rauhoittua ja keskittyä juhlistamaan kotia ja perhettä?

Koti on levon ja kasvun paikka, yhdessäolon ja oman tilan paikka. Koti voidaan siunata ja näin viettää rukoushetkeä jossa saadaan kiittää kodista, pyytää siunausta kaikille kodin asukkaille ja kodissa vieraileville. Yhdessä vietetyssä rukoushetkessä saamme pyytää Jumalalta että kodissa vallitsisi rakkaus ja yhteisymmärrys.

Kodin siunaamisen rukoushetken voi toteuttaa monella tavalla. Siunaamisen voi myös yhdistää tupaantuliaisiin tai kotona vietettävään lapsen kastetilaisuuteen, avioliittoon vihkimisen yhteyteen tai muuhun juhlaan, syntymäpäiviin tai avioliiton merkkijuhliin.

Kodin siunaamisen rukoushetken kuuluu siunauksen lisäksi rukousta, raamatunlukua ja laulua.

Koti siunataan useimmiten muuton jälkeen tai ensimmäistä yhteistä kotia perustettaessa. Mutta myös silloin kun tuntuu, että kodin siunaus olisi merkittävä tapa pysähtyä elämässä. Myös vapaa-ajan asuntoja tai muita tiloja voidaan siunata.

Kodinsiunauksen toimittaa seurakuntamme pappi. Ota yhteyttä Mänttä-Vilppulan kirkkoherranvirastoon tai suoraan seurakunnan pappeihin.