Vihkitilaisuuden musiikki

Vihkitilaisuuden musiikki olisi hyvä suunnitella hyvissä ajoin etukäteen. Tässä muutamat häämarssien ehdotukset. Joskus hääparit toivovat myös sellaisia kappaleita, mitä alla olevassa listassa ei ole. Niissä tapauksissa kannattaa olla rohkeasti yhteydessä kanttoreihin. Mikäli kappale sopii vihkitilaisuuteen, siihen löytyvät nuotit ja jää riittävästi aikaa harjoitteluun, niin on ilo toteuttaa hääparien toiveita.

Häämarssien ehdotuksia

E. Melartin: Juhlamarssi ”Prinsessa Ruususesta” op. 22 nro.30

T. Kuula: Häämarssi op. 3 nro.2

F. Mendelssohn: Juhlamarssi näytelmästä ”Kesäyön unelma”

E. Elgar: Land of Hope and Glory sarjasta Pomp and Circumstance

M. Hakanpää: Trumpettisävelmä

R. Wagner: Häämarssi oopperasta ”Lohengrin”

J. Pachelbel: Canon in D

J.S. Bach: Preludi C-duuri BWV 553 (kanttori Kaja Jantsikenen soittamana)

J.S. Bach: ”Kristus valo valkeuden” BWV 147

Virret

Vihkitilaisuudessa lauletaan myös virsi.

Virsiä löytyy virsikirjan osastosta ”Avioliitto” virret 238 – 241,

liiteosan toimituslauluista 816 – 824,

virsikirjan lisävihkosta virret 923, 930, 967, 973, 975 ja 979.

Suosituimmat virret ovat

462 Soi kunniaksi Luojan

571 Jo joutui armas aika

818 Kaiken hyvän antaja

822 Sen tuntee onnen syvän

Usein vihkitilaisuuteen toivotaan yksinlaulua kanttorin säestämänä. Sopivia lauluja löytyy. Ottakaa rohkeasti yhteyttä kanttoriin.

Listaa täydennetään.

kanttori

Kaja Jantsikene, B- kanttori, pianopedagogi, ammattisäestäjä ja kuoronjohtaja.

Jumalanpalvelusten, toimitusten ja tilaisuuksien lisäksi hoidan konserttitoimintaa, s-postiliikennettä ja vastaan soittimien huollosta. Osallistun musiikkityön työryhmiin, johdan Mäntän ja Vilppulan Kirkkokuoroa sekä neljää muuta kuoroa tekemällä yhteistyötä Mänttä-Vilppulan kaupungin kulttuuri- ja musiikkityön kanssa. Muusikkona toimin jatkuvasti solistina ja säestäjänä sekä soitan erilaisten musiikkiryhmien kanssa. Työhistoriaan kuuluu työ kulttuurialan lapsityön johtajana ja yli 30 v. pianonsoitonopettajana musiikkioppilaitoksissa.

Seurakunnan työssä arvostan ja nostan esiin kristillisiä arvoja sekä vaalin hengellisen sanoman eteenpäin viemistä. Mottoni on tehdä kaikki työni sydämellä ja kunnolla.

Vapaa-aikana viihdyn keittiössä ja puutarhassa. Tärkeintä elämässä minulle on perhe.