PERHEKIRKOT ja PERHEMESSUT

Perhekirkot suunnitellaan ja valmistellaan erityisesti lapsiperheitä ajatellen. Sisältö ja pituus mitoitetaan sen mukaan. Perhekirkkoja ja -messuja on muutamia kertoja vuodessa.

Kasteen muistamisen sunnuntaina tammikuussa kutsutaan kaikki edellisen vuoden aikana kastetut lapset kirkkoon.

Kouluun lähtevien lasten siunaaminen on elokuussa vähän ennen koulujen alkamista. Ensimmäisen luokkansa aloittavat lapset siunataan alttarilla astumaan uuteen elämän vaiheeseen.

Päiväkerhon juhlat ovat osin kirkossa. Niihin voi tulla kuka tahansa,vaikka ei olisikaan päiväkerholainen. Samoin päivähoidon kirkkomatkat ovat kaikille avoimia.

Kasteen sunnuntai. Pöydällä valkoisen liinan päällä enkelit kastetuille, kastemalja,kynttilä,kukat ja raamattu
Kastemaljan äärellä, Isä kutsut nimeltä lapseksesi jokaisen, seuraajaksi Jeesuksen.
Kouluun lähtijät ovat polvistuneena alttarille ja lasten läheiset seisovat takana ja siunaavat heitä.
Jeesus, sinä itsekin olet ollut pieni. Tule mukaan leikkeihin ,suojaa koulutieni.