Pohjaslahden Kirkkokuoro

Pohjaslahden seurakunta syntyi 25.8.1927. Pohjaslahden kirkkokuoron perusti kanttori Arvo Latonen vuonna 1936. Siitä lähtien kuoro on toiminut keskeytyksettä yli 80 vuoden ajan. Yhdistysrekisteriin kuoro ilmoitettiin vuonna 1947. Pitkäaikaisin kanttori Veikko Tiensuu vaikutti Pohjaslahden musiikkielämässä 29 vuoden ajan. Hän johti myös Pohjaslahden Työväenyhdistyksen torvisoittokuntaa, josta on lähtenyt maailmalle monia taitavia, jopa valtakunnallisen tason muusikoita. Kanttori Tiensuun aikana kirkkokuoron jäsenmäärä oli suurimmillaan, noin 40 laulajaa.

Tällä hetkellä Pohjaslahden kirkkokuoro on pieni mutta aktiivinen. Laulamme yksi- ja kaksiäänisesti kanttorin ohjaamina. Harjoittelemme joka toinen keskiviikko Pohjaslahden kylätalolla. Säännöllisesti laulamme jumalanpalveluksissa pitkäperjantaina, pääsiäissunnuntaina, kaatuneitten muistopäivänä, pyhäinpäivänä, itsenäisyyspäivänä ja joulupäivänä, tilanteen mukaan muulloinkin. Pienellä kirkkokuorollamme on edelleen tärkeä tehtävä ja oma paikkansa pohjaslahtelaisten sydämessä.

Pohjaslahdella 21. maaliskuuta 2019

Ritva Maijo

Pohjaslahden kirkkokuoro ry:n sihteeri

Päivitetty 15.1.2022

Pohjaslahden kirkkokuoro harjoittelee joka toinen keskiviikko klo 16-17 Pohjaslahden Kylätalolla Harri Mölsän johdolla. Harjoituspäivät ja kellonajat tarkentuvat harjoituksissa.

Lämpimästi tervetuloa laulamaan!

Ota yhteyttä kanttori Harri Mölsään.

Pohjaslahden Kirkkokuoro vuonna 2019. Vieressä Suomen lippu ja taustalla Pohjaslahden kirkon alttaritaulu.

kanttori

Kaja Jantsikene, B- kanttori, pianopedagogi, ammattisäestäjä ja kuoronjohtaja.

Jumalanpalvelusten, toimitusten ja tilaisuuksien lisäksi hoidan konserttitoimintaa, s-postiliikennettä ja vastaan soittimien huollosta. Osallistun musiikkityön työryhmiin, johdan Mäntän ja Vilppulan Kirkkokuoroa sekä neljää muuta kuoroa tekemällä yhteistyötä Mänttä-Vilppulan kaupungin kulttuuri- ja musiikkityön kanssa. Muusikkona toimin jatkuvasti solistina ja säestäjänä sekä soitan erilaisten musiikkiryhmien kanssa. Työhistoriaan kuuluu työ kulttuurialan lapsityön johtajana ja yli 30 v. pianonsoitonopettajana musiikkioppilaitoksissa.

Seurakunnan työssä arvostan ja nostan esiin kristillisiä arvoja sekä vaalin hengellisen sanoman eteenpäin viemistä. Mottoni on tehdä kaikki työni sydämellä ja kunnolla.

Vapaa-aikana viihdyn keittiössä ja puutarhassa. Tärkeintä elämässä minulle on perhe.

Kanttori. Määräaikainen 31.12.2025 asti.

Kokenut kirkkomuusikko alkaen vuodesta 1982, musiikin sekatyömies.