Kahvikassitalkoot

Hox. Toistaiseksi seurakunta ei pysty vastaanottamaan tyhjiä kahvipusseja.

Seurakunnan vapaaehtoiset tekevät parittomien viikkojen maanantaina kahvikasseja Mäntän seurakuntatalolla. Kuka voi tulla kahvikassi talkoisiin? Kahvikassien teko ei vaadi neulomistaitoa jne. Kahvikassissa on monta vaihetta, jossa tarvitaan eri osaamista esim. peseminen, leikkaaminen, ompelu ja taittelu. Voit tulla tekemään esim.yhden vaiheen ja opetella seuraavaa oman kiinnostuksen mukaan.

Lämpimästi tervetuloa kahvikassi talkoisiin!

Tekovaiheet;

Yhden (1) kahvikassin tarvitaan 70 kpl kahvipusseja. Aluksi kaikki kahvipussit pestään käsin, jonka jälkeen ne leikataan 2 osaan. Tämän jälkeen ne taitellaan ja ommellaan pitkiksi suikaleiksi. Kaikkien näiden työvaiheiden jälkeen voidaan alkaa punomaan kasseja. Valmiin kassin tekemiseen menee n.12-14 tuntia.

Seurakunnan lähetystyö myy vapaaehtoisen tekemiä kahvikasseja 20€/25€ kappale hintaan. Kassin tuotto menee lähetystyön hyväksi.

Mikäli sinulla heräsi kiinnostus kahvikassi talkooseen, niin voit olla yhteydessä Helena Latvalaan p. 046 6838 534 tai nuorisotyönohjaaja/lähetyssihteeriin Jaana Pohjaan puh. 044 75 03 631 tai email; jaana.pohja(at)evl.fi

Päivitetty 5.9.2023