Avoinna seurakuntapastorin määräaikainen viransijaisuus

Avoinna seurakuntapastorin määräaikainen viransijaisuus ajalle 1.11.2020 - 31.1.2022.

Mänttä-Vilppulan seurakunta sijaitsee Kangasalan rovastikunnassa pohjoisella Pirkanmaalla. Seurakuntaan kuuluu n. 7300 jäsentä ja 26 työntekijää. Merkittävänä maamerkkinä Mäntässä on Serlachiuksen tehtaat sekä upeat museot. Vilppulassa voi levähtää kauniin kosken rannalla työn lomassa. Turhaan ei sanota, että kaupunki on Taidekaupunki upean suomalaisen luonnon keskellä. Seurakuntaan kuuluu myös Pohjaslahden kappeliseurakunta ja Kolhon kyläkirkko. Täällä saa kohdata niin kaupunkia kuin myös maaseutua.

Määräaikaiseen seurakuntapastorin viransijaisuuteen kuuluu normaalien papintöiden, kirkollisten toimitusten ja rippikoulutyön lisäksi tehtävänkuvan mukaisesti aikuistyö ja Pohjaslahden kappeliseurakunnan yhteyshenkilönä toimiminen.

Arvostamme verkosto- ja viestintäosaamista sekä kehittävää työotetta. Etsimme tehtävään motivoitunutta ja yhteistyökykyistä työntekijää, jolla on vahva osaaminen tai tahto kehittyä työssään. Arvostamme hyviä vuorovaikutus- ja työyhteisötaitoja.

Virkaan valittavalla tulee olla kelpoisuus pappisvirkaan tai hän voi olla teologian maisteri ja hänen on oltava Suomen ev.lut. kirkon konfirmoitu jäsen. Valittavalla tulee olla suomen kielen erinomainen suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen tyydyttävä ymmärtämisen taito. Valitun tulee esittää hyväksyttävä lääkärintodistus terveydentilastaan sekä nähtäväksi rikosrekisterilain 6 § 2 mom. mukainen rikosrekisteriote. Viran palkkaus on vaativuusryhmän 601 mukainen. (2849,65)

Määräaikaiseen viransijaisuuteen määrätään kuuden kuukauden koeaika. Viran täyttää Tampereen hiippakunnan tuomiokapituli 1.11.2020 alkaen tai sopimuksen mukaan. Sijaisuus päättyy 31.1.2022.

Sijaisuuteen ilmoittaudutaan KirkkoHR:n verkkolomakkeella 12.8.2020 klo 15:00 mennessä.

Verkkolomakkeella nimikirjanote liitetään ”Liitä ansioluettelosi” -kohtaan. Nimikirjanote on saatavissa omasta tuomiokapitulista.

Seurakunta valitsee ja kutsuu haastateltavat. Haastattelu tapahtuu ti 1.9.2020 klo 13 alkaen Mänttä-Vilppulassa.

Lisätietoja tehtävästä antaa vt. kirkkoherra Saila Munukka, p. 044 750 3601, 22.6.-19.7.2020 ja 10.-12.8.2020. Tiedustella voi kyseisinä aikoina myös sähköpostilla.

Thu Jun 25 18:12:52 EEST 2020