Tiedote toiminnasta 16.9.2020

TIEDOTE

Korona Mänttä-Vilppulassa                 16.9.2020

Mänttä-Vilppulan seurakunta on elämässä mukana.

Koronatartunnat Mänttä-Vilppulan alueella vaatii uudelleen asioihin perehtymistä ja paneutumista. Seurakunta on elämässä mukana ja haluaa palvella seurakuntalaisia. Tilaisuuksia kuitenkin rajoitetaan seurakunnan alueella sen ajan, kunnes selviää, kuinka laajasti seurakunnassa korona on levinnyt. Haluamme taata seurakuntalaisille turvallisen osallistumisen seurakunnan toimintaan.

Vilppulan kirkon 120 v. syntymäpäivät 20.9.2020 vietetään kirkossa ilman ehtoollista sanajumalanpalveluksena. Mahdolliset kirkkokahvit vietetään sitten kun siihen on paremmat mahdollisuudet.

Myös jumalanpalvelus Mäntän kirkossa 27.9.2020 on sanajumalanpalvelus.

Monia tilaisuuksia on peruttu ja tiloja ei tällä hetkellä vuokrata seurakuntalaisten käyttöön.

Tämän jälkeen arvioidaan tilanne uudelleen, milloin voimme viettää messuja turvallisesti. Tämä on paikallinen ohje ja muissa seurakunnissa voidaan toimia toisin.

Ei ole aikaisemmat sodat tai kulkutaudit seurakuntaa täällä kaataneet, joten toivoa on tämän hämmentävän tilanteen keskellä. Siunausta ja voimia kaikille.

Saila Munukka
vs. kirkkoherra
saila.munukka@evl.fi
https://yle.fi/uutiset/3-11544685 tästä osoitteesta löytyy hallintoylilääkäri Tarja Marjamäen antama tiedotus (16.9.2020 ).

2020-09-23 13:35:16.0