Kirkkoherraehdokkaat esittäytyvät Vilppulan kirkossa 18.10.2020

Mänttä-Vilppulan seurakunnan kirkkoherranvaalit lähestyvät!

Kirkkoherraehdokkaat Saila Munukka ja Lauri Pietikäinen antavat saarnanäytteensä sunnuntaina 18.10.2020 klo 10 jumalanpalveluksessa Vilppulan kirkossa. Jumalanpalveluksen jälkeen on yleisötilaisuus, jossa seurakuntalaiset voivat esittää hakijoille kysymyksiä.

Jumalanpalvelus ja yleisötilaisuus on seurattavissa myös etänä, KMV-lehden verkkosivuilla.

Kirkkoherranvaalit toimitetaan seurakunnassamme välillisenä vaalina eli kirkkovaltuusto valitsee kirkkoherran. Kirkkoherranvaaliprosessi on edennyt niin, että Tampereen tuomiokapituli on haastatellut virkaa hakeneet 19.8.2020 istunnossa, jolloin tuomiokapituli on antanut hakijoista myös kelpoisuuspäätöksen ja lausunnon. Kirkkoherranvaalin toimittaminen siirtyi tämän jälkeen seurakunnan toimitettavaksi.

Saarnanäytteiden ja yleisötilaisuuden jälkeen kirkkoneuvoston valitsema haastatteluryhmä haastattelee hakijat ja antaa oman esityksensä kirkkoneuvostolle. Kirkkoneuvosto taas tekee ehdotuksensa kirkkovaltuustolle tiistaina 20.10.2020 kokouksessaan. Lopullisen päätöksen tekee kirkkovaltuusto kirkkoherranvaalikokouksessaan tiistaina 3.11.2020 klo 18 Mäntän seurakuntatalossa.

2020-10-06 14:46:29.0