Tiedote toiminnasta 22.10.2020

Koronatilanne Mänttä-Vilppulassa on rauhallisessa tilassa. Pirkanmaalla tautitilanne on kiihtymään päin, joten vaara ei ole vielä ohi. Muistakaamme tämä.

Pyhäinpäivän lähestyessä toivon, että kaikki seurakuntalaiset ovat vastuullisia tullessaan pyhäinpäivän tilaisuuksiin, jokainen harkitsee itse voiko tulla. On hyvä muistaa, ettei sairaana saa tulla paikalle.

Koska alueellisesti on rauhallinen tilanne, on marraskuusta lähtien mahdollista aloittaa pienryhmien toiminta. Noin 10 henkilön ryhmien kokoontuminen on sallittua niin, että turvavälit toteutuvat, maskeja käytetään ja muistetaan käyttää käsidesiä. Kirkkoihin mahtuu väkeä, joten on hyvä muistaa, että niissä voidaan järjestää suurempia tilaisuuksia.

Marraskuusta alkaen vietämme sunnuntaisin messuja.

Kirkolliset toimitukset hoidetaan normaalisti ja seurakuntalaisia palvellen.

Seurakunnan tiloja voi varata muistotilaisuuksiin.

Kirkkoihin ja tiloihin lasketut turvavälihenkilömäärät ovat edelleen voimassa. Muistotilaisuuksiin ei henkilökunta osallistu ja toimituskeskustelut pyritään pitämään seurakunnan tiloissa tai puhelimitse.

Isoja päiväkahveja tai isoja tilaisuuksia, joissa syödään yhdessä, ei pidetä.

Koronatilanne on koko maassa kiihtymässä, mutta alueellisesti vietämme hengähdystaukoa. Jos tilanne muuttuu, tulee kaikki taas miettiä uudelleen. Rukoillaan yhdessä, ettei niin käy.

Saila Munukka
vs. kirkkoherra