Mänttä-Vilppulan seurakunnan uutisia

Tiedote toiminnasta 30.11.2020

Adventin askelissa eteenpäin

Tämä ohjeistus on voimassa 30.11.- 21.12.2020

Koronatilanne 29.11.2020 on johtanut siihen, että Mänttä-Vilppulan seurakunnan alueella moni toiminta muuttuu. Tärkein huomio on se, että kokoontumisrajoitus enintään 10 hlöä/tilaisuus tulee voimaan heti. Näillä rajoituksilla pyritään suojaamaan väestöä ja mahdollistamaan joulun juhlinta.
Jumalanpalvelukset toimitetaan sanajumalanpalveluksina vain henkilökunnan läsnä ollessa. Jumalanpalvelukset striimataan ja niitä voi seurata kotisivujen kautta Facebookista, johon ei tarvitse Facebook-tunnuksia.

Itsenäisyyspäivän juhlallisuuksia ei pidetä julkisina. Mäntän, Vilppulan ja Pohjaslahden sankarihaudoille viedään seppeleet ja tilaisuudet striimataan.
Itsenäisyyspäivän sanajumalanpalvelus on Vilppulan kirkossa, ja se toimitetaan vain henkilökunnan läsnä ollessa.

Kauneimmat joululaulut -tilaisuudet on peruttu. Niiden tilalla on striimatut tapahtumat.

Rippikoulutilaisuudet muutetaan striimatuiksi tilaisuuksiksi ja nuorisotyö ilmoittelee niistä lisää. Tilaisuudet kuuluvat opintosuunnitelmaan.

Aikuisten rukouspiirit, Vihreät Niityt -kahvila/myymälä ja raamattupiirit jäävät joulutauolle. Pienryhmätoiminta ja kerhot asettuvat joulutauolle. Seurakunnan kuorot ja konsertit jäävät joulutauolle.

Seurakunnan tiloja ei vuokrata. Siunauksiin voi osallistua 10 hlöä, johon mukaan luetaan pappi, kanttori ja suntio. Siunauksia voidaan pitää myös suoraan haudalla. Muistotilaisuudet ovat yksityistilaisuuksia, joihin yleisten ohjeiden mukaan voi osallistua 10 hlöä. Näitä ohjeita myös seurakunta suosittelee noudatettavaksi.

Kastetilaisuudet toimitetaan kirkoissa. Henkilömäärän ollessa max. 10 hlöä.

Kirkkovaltuuston kokous on suunnitellusti 15.12.2020 klo 18, Mäntän isossa seurakuntasalissa.

Vaikka tilanne tällä hetkellä on vaikea, voimme kuitenkin virren sanoin viettää adventtia, odottaa Herran saapumista, sydämissämme,

Virsi 10:5
Hän kohta ilmestyvä on kunniassansa,
ja itku, murhe syvä on riemuun vaihtuva.
Siis lamput valmiina jo kiiruhtakoon vastaan nyt kansa kuningastaan.
Hän on jo tulossa.

Yhteydenotot suoraan,