Päivitetty tiedote seurakunnan poikkeusjärjestelyistä

Mänttä-Vilppulan seurakunta on siirtynyt poikkeustilaan.

Mänttä-Vilppulan seurakunta pyrkii ennaltaehkäisemään koronaviruksen leviämistä perumalla kaikki tapahtumat ja kokoontumiset ajalla 13.3.-13.4.2020. Tähän aikatauluun voi tulla jatkoa eduskunnan ohjeita noudattaen.  Seurakunta huolehtii poikkeusaikanakin alueen ihmisten hengellisistä ja henkisistä tarpeista.

Seurakunta turvaa perustehtävänsä pitämällä Jumalanpalvelukset sunnuntaina klo 10. Jumalanpalveluksiin ei seurakunta osallistu. Jumalanpalvelukset pyritään striimaamaan mahdollisuuksien mukaan seurakunnan FB-sivuille. Kotisivuilta on sinne linkki.

Kirkollisista toimituksista hautajaiset toimitetaan sovitusti. Maksimi henkilömäärä kokoontumiselle on 10 hlöä. On hyvä myös huomioida 70 vuotiaille annettu ohje olla karanteenin kaltaisesti kotona. Samoin ulkomailta saapuneiden ei tule osallistua toimituksiin. Nämä on hyvä ottaa huomioon siunaustilannetta suunnitellessa. Ensisijainen paikka arkkuhautaukselle on siunauksen toimittaminen haudalla. Myös siellä on samat ohjeet voimassa.

Kasteperheiden ja vihkiparien kanssa voidaan keskustella, siirretäänkö toimituksen ajankohtaa myöhemmäksi.

Papit ja kanttorit eivät osallistu perheiden toimituksien jälkeisiin juhliin mm. muistotilaisuuksiin.

Kirkkoherranvirasto palvelee puhelimitse ja sähköpostilla ma-ti-to 10-12 ja 13-15.

Edellä mainittujen lisäksi diakonian taloudellinen tuki jatkuu tavalliseen tapaan. Kaikki säännöllinen viikkotoiminta, leirit, retket, kerhot, yhteisöruokailut, konsertit ja muut kokoontumiset perutaan.

Suurin osa seurakunnan työntekijöistä siirtyy etätöihin poikkeusajaksi.

Ohjeet päivittyvät sitä mukaa kuin eduskunta säätää uusia ohjeita. Seurakunta toimii Tampereen hiippakunnan tuomiokapitulin, kirkkohallituksen ja Suomen valtion ohjeiden mukaan. Seuraa hallituksen tiedotustilaisuuksia.

Lisätietoja vs. kirkkoherra Saila Munukka 044 750 3601 ja sähköpostilla saila.munukka@evl.fi.

2020-03-18 14:36:50.0