Kaksi hakijaa kirkkoherran virkaan

Mänttä-Vilppulan seurakunnan kirkkoherran virkaa ovat hakeneet 12.6.2020 klo 15:00 mennessä Mänttä-Vilppulan seurakunnan vt. kirkkoherra Saila Munukka ja Äänekosken seurakunnan kappalainen Lauri Pietikäinen.

Tuomiokapituli haastattelee virkaa hakeneet 19.8.2020 istunnossa, jolloin tuomiokapituli antanee hakijoista myös kelpoisuuspäätöksen ja lausunnon, jonka jälkeen kirkkoherranvaalin toimittaminen siirtyy seurakunnan toimitettavaksi.

Seurakunta kutsuu hakijat haastatteluun ja järjestää syksyn aikana yleisötilaisuuksia, joissa hakijat tulevat tutuiksi seurakuntalaisille.

Mänttä-Vilppulan seurakunnan kirkkoherra valitaan välillisellä vaalilla, jonka toimittaa kirkkovaltuusto. Kirkkovaltuuston tavoitteena on tehdä lopullinen valintapäätös vuoden loppuun mennessä.

Mänttä-Vilppulan seurakunnan kirkkoherran virka tuli avoimeksi, kun Manta Jutila irtisanoutui virasta 1.4.2020 lukien.

2020-06-12 16:43:00.0