Kolhon tupa

Kokoontuu Kolhon kirkolla parittomien viikkojen torstaina klo 13.

Tupa on matalankynnyksen toimintaa, johon jokainen voi tulla omana itsenään.

Aloitellaan iltapäivää kaffeella ja hartaudella. Kaffee ei maksa mithään. Voit tulla kaffeella ja hartauteen tai jäädä viettämään yhteistä aikaa.

Tupa on yksi lähetystyön piiri, josta pitävät vapaaehtoiset. Vapaaehtoisten tekemillä tuotteilla tuetaan Nepalissa tehtävää työtä.

Lähetysseura työskentelee Nepalissa kaikkein syrjityimpien ihmisoikeuksien toteutumiseksi ja elinolojen parantamiseksi. Lähetysseura edistää esimerkiksi naisten, lasten, vammaisten ihmisten, niin sanottujen alakastisten dalitien, entisten maaorjien, siirtotyöläisten sekä eri etnisten vähemmistöjen asemaa yhteiskunnassa.

Lähetysseura keskittyy Nepalissa syrjäseutujen vähemmistöjen toimeentulon ja ruokaturvan parantamiseen, etenkin ilmastonmuutoksesta kärsivissä yhteisöissä. Työllä parannetaan yhteisöjen muutoskestävyyttä eli resilienssiä. Tämän lisäksi Lähetysseura panostaa vammaisten ja psykososiaalisesti vammaisten ihmisten aseman parantumiseen. Koulutus on myös työmme keskiössä: jo vuosia Lähetysseura on esimerkiksi tukenut uraauurtavaa hanketta, jossa kehitetään mielenterveystyötä nepalilaisissa kouluissa. Työtä tehdään myös siirtotyöläisten mielenterveyden parissa.

Kiinnostuksen herätessä voit olla yhteydessä Seijaan tai tulla paikalle vain :)

Toivotamme juuri sinut mukaan Kolhon tuvan toimintaan.

Mitä tuvassa tapahtuu?

* Tuvassa jutella tai olla vain.

* Tehdä käsitöitä itselleen tai lähetystyön myyjäisiin.

* Oppia tekemään käsitöitä.

* Ompelemaan.

* Askartelua.

* Pientä vaatekorjausta.

* Pientä tuunausta puusta., entistiöintiä, havu ja pajutyötä. Kolhon kirkolla on alhaalla kerhotila, jossa voi tehdä pudetöitä. Puutyö piiristä vastaa Olli puh.040 1849260.

Tupa ottaa vastaan lahjoituksia mm.lankoja, saumurin, farkkuja jne. Mikäli sinulla on lahjoitettavia tavaroita, niin ota yhteyttä Tuvan yhdyshenkilöön Seija Tervoseen puh.0500 367148 tai email; seija.tervonen@me.com

Kolhon kirkko

Kolhon tupa tarjoaa apua arkeen;

Tuvassa vapaaehtoiset tekevät pientä vaatekorjausta esimerkiksi korjaavat vetoketjuja, paikkaavat reikiä, lyhentävät housujen lahkeita.

Olli pystyy korjailemaan pienimuotoisesti erilaisia käyttöesineitä.

Maksu omantunnon mukaan lähetystyön hyväksi.