Muut lähetystyön avustuskohteet

Sanansaattajat, Suomen Pipliaseura, Merimieslähetys, Kurssikeskus Päiväkumpu (SLS)

Lähetystyön nimikkokohteet

Seurakuntamme lähetystyön nimikkokohteet ovat kummiluokka Botswanassa (SLS),  Caspari-keskus Israelissa ja Pakistanin työtä (SLS).

Viesti Pakistanista;

Lähetysseuran tukema Peshawarin hiippakunta on toiminut jo pitkään Pakistanin puolella alueella, mikä on varmasti yksi vaarallisimmista Pakistanin maakunnista. Hiippakunnan alueelta on vain kiven heitto Kabuliin. Hiippakunta on jo useita vuosia elänyt arkea, missä Talibanin läsnäolo on arkipäivää. Kirkon henkilökunta ja paikalliset asukkaat todistavat aika ajoin pommien räjähdyksiä ja elämän jatkuvuuden haurautta. Onkin toisinaan vaikea ajatella, miten nämä ihmiset ja erityisesti kirkon johto ja papit pystyvät löytämään itsestään henkistä voimaa olla yhteisönsä tukena. Ongelmana ei ole vain väkivaltaisuus vaan myös erityisesti kristillisen vähemmistön yhteiskunnallisesti syrjitty asema”

Uusin kirje 14.2.2023; Pakistanin kuulumiset(pdf)

Vanhat;