Helatorstain messu

to 9.5. klo 10.00 – to 9.5. klo 12.00

Vilppulan kirkko

Pyhäpäivän aihe: Korotettu Herra

Helatorstain eli Kristuksen taivaaseenastumisen päivän aihe ja ajankohta, 40 päivää pääsiäisestä, on saatu Apostolien teoista (Ap. t. 1:6-14).

Kristus korotettiin taivaisiin. Hän on astunut taivaalliselle valtaistuimelle ja istuu nyt Jumalan oikealla puolella. Hänelle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Mikään ei voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta. Me emme voi saada yhteyttä Kristukseen inhimillisten aistiemme välityksellä, mutta silti hän on Pyhän Henkensä kautta sanassa ja sakramenteissa läsnä seurakuntansa keskellä. Hänen seuraajiensa tehtävä on viedä sanoma korotetusta Herrasta koko maailmaan.

Pyhäpäivä: Helatorstai
Pyhäpäivän aihe: Korotettu Herra
Alttarikynttilät: 6
Liturginen väri: Valkoinen
Vilppulan kirkko
Liturgi: Kivilahti Matti
Saarnaaja: Kivilahti Matti
Kanttori: Mölsä Harri
Suntio: Lampinen Anne
Kolehti: Koulutustyöhön Indonesiassa Suomen Luterilainen Evankeliumiyhdistys (SLEY) ry:n kautta.
  • Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä