Helluntaipäivän ja Kaatuneitten muistopäivän messu

Vilppulan kirkko

Jumalanpalveluksen päätteeksi seppeleiden lasku Vilppulan hautausmaan sankarivainajien muistomerkille ja Karjalaan jääneiden muistomerkille sekä seppelepartion lähettäminen Mäntän hautausmaalle.

Pyhäpäivän aihe: Pyhän Hengen vuodattaminen

Helluntain raamatuntekstit puhuvat Pyhästä Hengestä lupauksena ja lahjana. Hänet on lähetetty meille puolustajaksi, auttajaksi ja lohduttajaksi. Tässä Hengessä Kristus on kirkossaan jatkuvasti läsnä. Pyhä Henki liittää maailman kaikki kristityt Kristuksen kirkkoon, yhteen Herraan ja yhteen uskoon. Näin helluntain sanoma merkitsee vastakohtaa sille hajaannukselle, mikä on kuvattu kertomuksessa Babylonin tornista.

Pyhäpäivä: Helluntaipäivä
Pyhäpäivän aihe: Pyhän Hengen vuodattaminen
Alttarikynttilät: 6
Liturginen väri: Punainen
Vilppulan kirkko
Liturgi: Ritaranta Jenni
Saarnaaja: Ylikoski Viljatuuli
Kanttori: Mölsä Harri
Suntio: Lampinen Anne
Kolehti: Lasten ja nuorten koulutuksen tukemiseen kriisitilanteissa Kirkon Ulkomaanavun kautta.
  • Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä